Realizowane przedmioty
W toku studiów oprócz przedmiotów ogólnoakademickich realizowane są m.in. przedmioty związane z niżej wymienioną specjalnością:
Diagnoza i terapia pedagogiczna
Program studiów został przygotowany przez teoretyków i praktyków od lat związanych z terapią pedagogiczną. W ramach poniżej wskazanych przykładowych przedmiotów studenci poznają wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin ukierunkowanych na diagnozowanie i interpretowanie problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. Dbając o jak najlepsze, profesjonalne przygotowanie przyszłych terapeutów duży nacisk położony został na poznanie i zrozumienie przyczyn i przejawów zaburzeń rozwojowych i specyficznych trudności w uczeniu się, diagnozy pedagogicznej, prowadzenia terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i/lub z zaburzeniami rozwoju. Plan studiów zawiera miedzy innymi takie przedmioty jak:
- Biomedyczne aspekty ontogenezy człowieka.
- Psychologia rozwoju i osobowości.
- Praca w grupie zróżnicowanej.
- Projektowanie współpracy ze środowiskiem wychowawczym.
- Edukacja włączająca.
- Psychologia kształcenia.
- Diagnostyka pedagogiczna.
- Projektowanie pracy terapeutycznej.
- Teoretyczne podstawy specyficznych trudności w uczeniu się.
- Metody terapii.
- Wczesne wspomaganie rozwoju.
- Wspomaganie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania.
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Wybrane zajęcia praktyczne
- Studenci są angażowani do projektów międzynarodowych. Otrzymują jako pierwsi ich rezultaty (np. materiały do pracy nauczycielskiej, podręczniki, najnowszą metodologię postępowania).
- Studenci mają możliwość uczestnictwa w licznych konferencjach metodycznych, otrzymują certyfikaty uczestnictwa, bogacąc swoje portfolio.
- Studenci uzyskują certyfikat trenera edukacji włączającej w ramach jednego z przedmiotów.
- W ramach programu funkcjonuje blok przedmiotów kompetencji społecznych, gdzie studenci mogą nauczyć się zasad autoprezentacji, jak mówić ładnie i poprawnie, jak rozwiązywać konflikty, negocjować, ale również o zasadach zdrowego żywienia.
- Część zajęć odbywa się w formie projektowej, gdzie studenci samodzielnie muszą znaleźć rozwiązania zadanych problemów.